There was an error in this gadget

Sunday, 25 September 2011

JAWAPAN Muhyiddin berkenaan isu POSTING ISMP ...

 Jam 7.30 pagi....
Anuar: Man, Muhyiddin datang kat UKM nie.. Ade mane?
Man: Den ado kat umah, tak tido lagi ni satu malam..
Anuar: Tolong datang UKM, Man..
Man : Nanti den datang....
Man : Adesss, tak tido lagi ni... mata dah nek stim dah nie... Xpelah demi kawan2 semua.... (monolog)

Jam 12;00 pm

TPM telah habis menyampaikan ucapan yang sejam lebih di Dewan KTAMS, UKM, Bangi... Sesi QA berlangsung...

Soalan pertama:
Nama saya ARU, Pelajar Master Pendidikan, merangkap Graduan ISMP, Merangkap wakil 7000 graduan ISMP IPTA ingin menanyakan
Bilakah POSTING Graduan ISMP akan dibuka dan berapa ramai yang akan di ambil... (den lah nanyer)

Jawapan TPM:
Posting akan dibuka setelah penempatan  13 000 GSTT selesai.. Kita akan tengok kekosongan yang ade selepas selesai semua penempatan GSTT...

Pembekuan ini adalah untuk mengurangkan defisit Hutang Negara...

Kita akan cuba percepatkan......

Soalan kedua :Terpaksa dirahsiakan.


Soalan ke 3: (denlah bgi soklan)

Di sini saya mewakili 2000 org graduan ISMP tajaan KPM. Yang ade ikatan bon 5 thun...
1. bolehkah graduan ini melanjutkan pelajaran ke bidang master.
2. Bolehkah kami tukar opsyen pengajian.
3. Bolehkah kami pergi ke swasta.
4. Boleh kah kami menjadi PENSYARAH

Jawapan TPM:

1) Kami galakkan untuk kalian untuk sambung belajar, namun kena minta izin daripada KPM.
2) Tukar opsyen ni kami kena pertimbangkan..
3) Boleh saja, namun kena runding dgn KPM sama ada nak BAYAR BALIK Biasiswa atau macam mana..
4) Itu bagi tajaan KPM susah skit sebab nanti penempatan mereka kat mana2..

Saya akan percepatkan penempatan GST...

Kesimpulan....

BOrang POSTING mungkin tiada dalam masa terdekat... Sebab pembekuan jawatan dilanjutkan sampai bulan Disember 2011.....



11 comments:

  1. siapa yang harus dipersalahkan?

    ReplyDelete
  2. jangan undi BN lepas ni....

    ReplyDelete
  3. yg harus disalahkan kenapa perlu amik gstt smpai 13ribu??? waras ke x ni??

    ReplyDelete
  4. gstt..guru sandaran tak terlatih..rezeki d tangan tuhan..tapi kenapa gstt diutamakan melebihi gst..dlu mula2 xnak pendidikan, bila da tedesak nk keje amek gstt..nasib org yg memng da set amek pendidikan diabaikan..pe cite oooooo..xpuas ati btl jwpn menteri ni...yg bkn pendidikan ble msuk penddkn..yg pendidikan nk p mna plak..hampeh

    ReplyDelete
  5. Erm relaks bakal2 ckgu,,..bukan diorg x nk maybe diorg dah cuba n rezeki x memihak pda mereka,,..kamu semua harus bersyukur dgn apa yang kamu ada sekrg,,..doa jer bnyk2 cept posting,,korg gadoh mcm mana pon masalah ni xkn selesai,,..

    ReplyDelete
  6. ano 20:19..x kena btg hidung bleh la ckp..bkn km x bersyukur..km tau rezeki blum memihak kt km..tp cne klu kpm sndri x adil..x ksh pn nk serap berapa ribu gstt jd guru ttp..tp biar la seiring..jgn smp org lain teraniaya..doa 2 mmg sentiasa..tp dlm mase yg same kena berusaha kn..so..km ngah usaha la ni..ingt..doa,usaha..tawakal

    ReplyDelete
  7. aku xpaham btol knp graduan ismp yg blaja tunggang tonggek slama 4 thn ni diABAIKAN tetapi gstt ngan dpli diUTAMAKAN....walhal diorg tu bkn niat dr awl nk jdk ckgu...da xde keje br cbuk nk jdk ckgu...yg dpli plak kbyakannya da ade keje tbe2 nk tukar profesion perguruan gak...org nk jdk ckgu cbuk nk jdk ckgu gak...mula la kami yg mmg dr awl2 niat n blaja utk mjdi sorg pendidik ni diKEMUDIANKAN...BERLAMBAK2 plak yg amek profesion perguruan...aku rasa xperlu kot DPLI ke KPLI ke...yg da sedia ada amek bidang perguruan ni da ramai sgt...

    ReplyDelete
  8. mmg xblh disalahkan kpli ng gstt sb dieorg mtk jd guru sb dh ade tawaran utk dieorg.cu,a krj y slh.tp biarlah kpm adil dan utmakan gst dulu.kata kt skolah ckgu berlambak.tp wkpe nk ambik kpli ng gstt lg.patutnya kne hapuskan.tp last2 gst dianaktirikan.dhla blajar kne wk pinjaman ptptn.lps 2 posting lmbt.prihatin la skit.lg satu bdk kpli dh la dpt biasiswa 800 sbulan ms bljr.kami y pinjaman asyik mkn megi tiap hari.last2 mati sb buah pinggang.fikir la sdiri.xslh nk ambik kpli ng gstt 1juta setahun pn.tp beri keutamaan ps gst terlebih dahulu.hrp ambil tindakan

    ReplyDelete
  9. Erm geng2 aku pon ramai yg x posting lg,,..sekrg ngah tgu gstt ni g kursus dulu,,..lepas tu bru pasal posting,,..apa la korg ni mcm korg jer yg x dpt keje n kena byor ptptpu tu,,..igt ada lg manusia lain lg sush dri kita patut bersyukur n beretika sikit klu nk bg pandangan tu igt korang bakal pendidik dan ada kes dah komen bakal2 ckgu ni smpai ke KPM lg2 pasal x nk undi BN,,..x yah ler citer smpai kectu aduhhhhh,,..

    ReplyDelete